turkiskajulia

här sitter jag och pluggar en gnutta turkiska. fast bara några fraser, men jag fattar inte vad dom har för ord?!? haha ni ska få se dom jag tränar på. kommer bli en höjdare på turkiska. helt klart. nejdå men nu ska jag plugga lite här på bloggen med!

hej-merhaba
god morgon-günaydin
god dag-lyi günler
god kväll-lyi aksamlar
god natt-lyi geceler
hur mår ni?-nasilsiniz
jag mår bra-ben iyiyim
vad är klockan?- saat kac
vad kostar den?- ne kadar
varsågod-lütfen
tack-tesekkürler
smaklig måltid-afiyet olsun
notan tack-hesap lütfen

dedär ska jag försöka kunna inom 2 veckor. kommer nog gå om jag pluggar.hehehheh  nu ska vi till stöde smsa tack!

Kommentarer
Postat av: jaaa, veeem?

HAHAHAHHAHA.

nån som är uppspelt på att få åka utomlands eller? ;)

pluggar frivilligt ;pp

2010-08-15 @ 20:26:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0