min fina, fina vän!

Hon är bäst i länet

Vinsten innebär att hon kommer att få åka till Stockholm i december. På Nobeldagen, den 10 december, får hon ta emot ett pris av drottning Silvia. Alla vinnarna kommer också att få äta lunch med utbildningsministern Jan Björklund och besöka Nobelprisutdelningen i Konserthuset.

Även om Isabelle Nilsson blev förvånad över att hon hade flest poäng bland länets elever berättar hon att hon kunde ganska många av frågorna.

- Det var bland annat en fråga om Veronica Maggio och henne gillar jag, så det var lätt.

Isabelles favoritämne är SO och hon försöker hålla sig uppdaterad om vad som händer i omvärlden.

- Jag kollar ofta på nyheterna och hemma brukar vi lyssna på radio på morgonen. Och så läser jag tidningar. Jag tycker att det är intressant att veta vad som händer.

Ulf Nilsson är mentor i klass 9 c och han är stolt över Isabelles insats i nutidsorienteringen.

- Jag tycker att det är kul, det är inget snack om den saken. Det är kul att vi har elever som är så duktiga, säger han.

ASSÅ VA? KAN NI TÄNKA ER ATT DETHÄR ÄR MIN ISABELLE??? JAG ÄLSKAR DEJ OCH DU ÄR SÅ SJUKT JÄVLA BRAAA! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0