på sjukan

vilken knepig dag. försov mej så jag vaknade halv 8 då vi skulle åka. skyndade mej att klä på mej nåt. for på skolan hann ha 2 lektioner. sedan for jag till sjukhuset. fick vänta rätt länge på att få komma in. fick först väga och mäta mej. gick bra de. sedan fick vi vänta ännu längre. sen fick vi gå in igen och prata med en supersöt tjej. eller ja kvinna. hon måste ju vara lite äldre än mamma. men snäll va hon. så vi pratade lite åså. sen fick jag gå till en annan sköterska och blåsa. hade mycket bra. fast jag är sjuk. så de va ju kanon de. sedan gick vi tillbaka till tina. så sa hon att hon tyckte att jag hade en tjock hals?! jag fattade inte va hon menade först men hon syftade tydligen på körtlarna. jag blev lite orolig eftersom hon såg orolig ut. så jag fick ta blodprov. i fingret. forsade ut blod. och jag har aldrig upplevt att de gör ont att ta ett blodprov men idag gjorde de det. speciellt efteråt. bara dunkade och va alldeles ömt. inge skönt alls! sedan gick vi och åt där på sjukan. köpte kycklingsallad. riktigt gott va de. sedan for vi hem. och så såg vi sebbes bil där åxå. så efter en stund fick jag reda på att han har blivit inlagd den stackaren. hoppas han blir bra nu.  sen va de bara skolan sen nu kom jag hem. då va tova här så vi har pratat lite åså. nu hämtade mormor precis na. ahha. idag ska jag plugga på som bara den. så blir inge mkt datasittande för mej inte. tur att jag har högtalare till mobilen/mp3 så jag har musik till läxorna. lät bra de! nu ska jag ner och göra mat sen blire pluggning. så jag finns på mobilen typ hela kvällen! hejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0