om turkiet!

nu tänkte jag skriva om min vecka i turkiet!

började med att vi for till arlanda, så hade vi åkt ett tag så fick vi sms om att flyget va 2 timmar försenat. så vi tillbringade 6 jobbiga timmar på arlanda. sedan flög vi. tyckte de va skitmysigt. satt vid fönstret på en bra plats. vi va nog framme vid 4-5 tiden på morgonen, där blev vi attackerad av en varm fuktig vindpust. aja. sedan väntade 2 timmars bussresa. varmt och drygt. va framme vid vårat hotell "villa moon flower" jättefint hotel, 4 *. så vi fixade oss så sov vi. vaknade rätt tidigt av att de va bön. 5 gånger om dagen va de bön. asjobbigt menmen. ´haha. åt frulle. riktigt lyxig. va som buffé frulle. fick äta hur mkt man ville, av olika saker. plättar och nutella blev våran favorit. sedan badade vi vid poolen, solade. brände oss osv. middagarna va åxå riktigt goda. även fast de va typ kycklig och ris alla dagar så va de gott för dom gjorde olika saker med de för varje dag.nästa dag gjorde vi samma sak, bara badade och solade vid poolen, riktigt mysigt, ni ska se bilderna. sedan tror jag de va på tisdagen som vi for med bussen till medelhavet, aldrig sett nå finare än medelhavet. hövva. superfin utsikt och allt. sedan på kvällen bestämde vi oss för att shoppa på basaaren. så vi for efter middagen. de va rätt stort, nackdelen va att de va typ samma saker överallt. kläder,väskor,skor,parfymer,smycken mm. men vi fyndade lite där. jag köpte 1 par vita converse, converse väska, parfym. mamma handlade åt andra med. men de blev ingen lång stund för melker och ester va trötta. så jag och mamma bestämde oss för att åka nästa kväll bara vi två. på onsdagen gjorde vi de vanliga, vi började prata med en mamma som hette Ann och hennes flicka tea. supersnälla! så vi bestämde oss att vi skulle till city med dom. de va inte detsamma som basaaren. city va värre. dom drog i tea hela tiden. hon är bara 7 år så hon blev ju rädd såklart. men vi fick med oss lite mer hem då. jag en stor fin ring, dock fruktansvärt dyr, gröna converse, leopard halsduk sedan tror jag inte de va nå mer. riktigt nöjd med de. vi for hem ganska sent på kvällen, runt 10, halv 11. så vi gick nog och la oss ganska direkt. på torsdagen badade vi med barnen, tea och ann. solade och åkte ruschbana. haha så jäkla kul. sedan va de sådär resten av dagarna tills vi åkte hem, klart de finns mkt mer att berätta men jag är trött och förkyld så jag tog de kortfattat och inte så snyggt skrivet menmen, är de nåt mer ni vill veta är de bara att fråga :) nu ska jag snart visa bilder. men morfar ska få kolla klart bara! lägger snart ut bilderna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0