LÅNGT inlägg- ljusdal

tjill i trosan! nu är jag hemma! apskönt fast de va underbart skönt att komma från allt i matfors. väl behövt! a men ska skriva lite kort om helgen!

fredag: vaknade 7, gick upp och klädde på mej, åkte sedan vid 8. kom fram sedan vid 10 vid skolan vi skulle bo i. ashärlig skola. annorlunda på någe vis. lite kyrkaktigt! a men då fixade vi lite sedan blev de byta om inför match. spelade mot selånger bidde 0-0 spelade riktigt bra eftersom vi alltid förlorat mot dom. dock "fuskade" dom med att ha 6 96:or medans man fick ha med sig 2! men de gick ju se med! sedan åt vi lunch, blä. hehe sedan va de match mot korskrogen tror ja dom hette. förlust med 1-0. sedan bidde de middag gott! sedan hem till mormors stuga för att duscha. mysmys! sedan tbx och myste med emilia!haha måste ju bara säga att på kvällen när jag och gina kom tbx till rummet hade tjejerna hittat njurunda killar haha och då sa typ julia o ba : a där är julia hon är den andra som är 14. dom ba hej julia! hehe a och då kom mormor helt plötsligt i en killes ansikte och vinkade och ba : de är jag som är 14. och skrattade för sig själv. så apligt fult! haha de är min mormor med sin humor! sämst ju! puss mormor

lördag: vaknade typ 8? vetej men ja så gick vi och åt frukost. sedan tbx till rummet och började klä på oss. luktade okej med svett. eheh a så hade vi matcher kommer ihåg att vi vann mot hudik med 3-0 elr va de 3-1? aja noll koll ehhe. förlust mot ljusdal med 3-0 sedan tror jag vi vann mot nåt gult lag med 1-0 haha jullan med kollen! men ja så vi va rätt nöjda med den dagen! sedan va de middag och sådant. for och duschade i stugan sen tbx till skolan, då dom flesta i laget skulle på disco men inte jag, emilia, emelie L, gina, emelie J i början sedan kom de fler. a men vi lyssnade på musik i lindhes högtalare. asmysigt! vi skrattade och hade vårat egna party! sedan köpte vi toast och sådant.kom inte i säng förrns halv 12 tror ja :P men ja askul dag!

söndag: vaknade halv 8. aptrött. mormor hade redan kommit till vårat rum? haha tantalur! a men vi tog på oss våra mysiga matchkläder som va kalla och blöta eftersom de regnat hela gelgen! gott som satan luktade alla med! a men vi åt  frulle rätt snabbt sedan tbx och satte upp håret och packade ihop allt för vi skulle lämna rummet senast 12. så då va allt packat. for till planerna. började värma upp peppade ordentligt! hade match mot ljusdal igen, semifinal! spelade riktigt bra tror ja. dock förlust med 4-0. så de blev spel sedan om 3-4 pris. mot korskrogen. spelade skitbra rent ut sagt! dock gick de väl sisådär för mej. mina hälar är sönder trampade. helr förstörda! a men jag gjorde iaf 1 mål som tydligen blev cupens snyggaste mål ( lite halvstolt ) blev faktiskt glad för jag behövde stärkas med ngt. men ganska så snabbt gjorde dom ett mål. och ett till. men sedan fick jag tag i bollen sparkade den till emelie j som passade in den till julia l som petade dit den lite snyggt! sedan va de inte mkt kavr. de bidde straffar. 5 st. jag fick ta en mådde dåligt. har aldrig i hela mitt liv tagit en straff, aldrig fått träna i 96 laget, aldrig haft tanken att jag skulle kunna duga till att ta en straff. men ja jag blev för nervös och tomas sa att jag skulle trycka ner bollen eftersom jag skjuter rätt långt och högt, la en bredsida ut i kanten. så målvakten snuddade med fingrarna så stolpe ut. men alla andra satte den. vi vann, linnea i målet, gud va duktig hon är. straffar räddar hon alla. de har vi sett. så vi fick till slut brons, tung och härlig! nu är man otrolig stolt att man spelar i detta lag. är så nöjd att jag vågade byta för jag trivs som fisken i vattnet. jag passar in i spelet här och får spela lika mkt som alla andra. jag accepteras för den jag är. jag känner mej stolt över alla i mitt lag. alla behövs lika mkt. så HÄÄÄRLIGT! ja..jag älskar mitt fjortislag helt klart! bara emilia som fattar! men nu är de färdig skrivet. ska visa bilder om en stund på de jag köpt och spelandet! hörs!

Kommentarer
Postat av: Gina

det där ''gula laget'' det var ju Hagaström :D <3

2010-08-01 @ 22:03:59
URL: http://ginasehlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0